Rzuć monetą…

I niezależnie czy wypadnie orzeł czy reszka zrób wybór Losu najlepszym rozwiązaniem.

Zachwycił mnie tekst Gameczki do Grzegorza – Górala, który Nowy Rok na szczycie chce powitać popijajac szampanem isłodziutkie truskawki. Być może zdarzy mu się dodatkowo to co spotkało pewnego wędrowca, który gdy dotarł na szczyt o świcie, zobaczył dwa światy: jedno zbocze góry oswietlone księżycem a drugie promieniami wschodzacego słońca.

Moje marzenie? Marze o pobycie  w Sylwestra na jednej z wysp Fiji. Przechodzi tam południk zmiany daty i jednym kroczkiem mozna załatwic sobie dwa Sylwestry.

Oto tekst Gameczki o dobrodziejstwie góry:

…” Naucz się od gór – wg.Armando Moore -Miarą wielkości góry jest jej spokój. Góra jest dobrym nauczycielem, bowiem nigdy się nie spieszy. Jest od zawsze na swoim miejscu i nie toleruje niecierpliwych, powierzchownych, i nieroztropnych.

Kto jest w górach nierozważny i porywczy, ten na pewno przegra. W górach każdy krok musi być przemyślany, każde zwycięstwo okupione jest wysiłkiem. Góry uczą nas roztropności i zapału. Ze szczytu góry, ledwo dostrzegalne w dole ludzkie zabudowania, wydają się mało ważne. Jeśli pragniemy uczynić coś prawdziwie wielkiego, góry nauczą nas oderwania się od rzeczy małych.

Góry uczą nas, że odległości nie mierzy się okiem, ale umiejętnością pokonywania ich; że między podziwianiem szczytu a postawieniem na nim naszej stopy znajduje się jeszcze w środku nasz pot. Nauczyć się gór, to nauczyć się chodzić, a co więcej, nauczyć się żyć. Człowiek i jego serce nie są sami w sobie doskonali. Na to aby stać się góralem trzeba sobie zapracować.

Wiecej: http://www.eioba.pl/a/3jsh/ja-im-jeszcze#ixzz1i8HbyPfJ

Ze swoich doswiadczeń” wędrowca „podrzucam” tu swoje trzy grosiki:

Kiedy czułem się najszczęśliwszy:

Było to na rozstajach dróg, gdzieś w Tunezji. Może nie stał tam Dobry Bóg ale była budka z napojami. Opuściłem koszmarny hotel, gdzie Polański tworzył film Piraci . Podróżowałem pożyczonym od operatora samochodem. Nie wiele miałem kasy i nie wiedziałem gdzie pojechać: czy na wyspę Djerbe i nurkować i filmować pod wodą, czy też na pustynie. Dumałem nad tym siedząc w upale na stopniu samochodu. W końcu kupiłem podejrzany , ciemny płyn w butelce  w przydrożnej budce i łyknąłem zawartośc dla ochłody. Nieokreślony smak zadziałał  błyskawicznie na rozpalony słońcem mózg…  Wyciągnąłem monetę i podrzuciłem w górę. Wypadło , że mam jechać na pustynie. Poczułem oddech wolności. Poddałem się losowi. Poczułem też dziwny ból – skurcze żołądka. Wskoczyłem w pośpiechu do samochodu i „paląc gumy” oddaliłem się ciagnąc za sobą tumany kurzu.  W konsekwencji uwolniłem siebie i przy okazji swój podtruty organizm od odpowiedzialności za wybór. Los – piękny sprzymierzeniec. Polecam podrzucanie monetą w niejasnych sytuacjach wyboru. Nie żałuje – bo na rzuconej monecie wypadł orzełek i poznałem w oazach wspaniałych ludzi – przyjaciół z Polski też….

 

Z podwodnych zdjęć nie zrezygnowałem – pobyt na rafie to wielka medytacja nad tęczowym dziełem Stwórcy.

Te są z Morza Czerwonego (są mojego i mego Guru – Roma autorstwa)

Uliczka?

Nierozłączki?

A cóz to ?

Gonimy za…innością?

Siedzi pod stołem i się boi… i zerka…mała płaszczka

Lekko zaspana… murena

A tu.. w dole.

Skrzydlica – Oj! nie dotykaj!

 

 

About Sznajder Marcin

Certain man chose several books in the library. He asked the librarian near their receipt how many time would take him reading all. The librarian burst out laughing and said that the gathering counted the thousands of books and the hundred of lives it was enough not on reading all. That man gave up the ones several who he chose, and said then. Some different way has to exist. Marcin - Stuntman and the consultant, the operator of under-water pictures and II the director of films. Graduate of The department Electronics Engineering college of Varsovian.

Posted on 1 stycznia 2012, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

