Safari z Przyjaciółmi

Safari z Przyjaciółmi?

„Marcinie przy twoich zdjęciach brakuje tylko odgłosów natury, by dopełnić pełnego klimatu tych miejsc, gdzie wiosną panuje niezwykły gwar, krzątanina ptactwa i krzyk żurawi. Z jednej strony ostępy pradawnej Puszczy Białowieskiej, z drugiej cudowna dolina Biebrzy i dzikie biebrzańskie bagna, dorzecze Narwi, Puszcza Knyszyńska. Górą szybują bociany, które ukochały sobie tę spokojną krainę.. Piękno dorzecza Biebrzy i Narwi najlepiej widać z lotu balonem lub z pokładu kajaka lub tratwy, którymi można przepłynąć meandrującą rzekę, obserwując tysiące ptaków żyjących na bagiennych łąkach. To wszystko składa się na magiczny urok Podlasia, gdzie można jeszcze spotkać wioski zagubione w ostępach pradawnych puszcz, bagien lasów i pól, otoczone wotywnymi krzyżami lub słowiańskimi rzeźbami.:-))”

Komentarz Noemi

Jadąc pociagiem z Augustowa do Warszawy przeglądałem w notebooku fotki.

 

Nie zauwazyłem, że ktoś siedzący obok mnie również je ogląda. Młody człowiek, ciągle odbierający telefony i  rozmawiający o  biznesie przez komórkę, odezwał się do mnie: „Przepraszam pana, ale wie pan co? Powinien pan zabierać ludzi na takie… no… safari fotograficzne… Mam niezły aparat fotograficzny i sam bym się z panem zabrał… ale… na razie nie mam czasu… ale… jak da mi pan numer telefonu to zadzwonię i umówimy się.Przyjadę z narzeczoną … ona lubi przyrodę.

Dałem mu numer telefonu i pomyślałem : Dlaczego nie? Safari? Ale pomysł!? Ale… Czy ktoś mając narzeczoną wstanie o świcie? Nie wierzę…Ale kto to wie? I co wy na to Przyjaciele? Jesienny czas będzie  kolorowy…Zapraszam…

Okolice safari:

Biebrza i droga do Dolistowa

Okolice Dolistowa Starego. Jasionowa, Kopytkowa

 Szutrowa droga biegnie blkisko rzeki Biebrza pomiędzy Dolistowem a Jasionowem . Często odwiedzam to miejsce podczas bezchmurnej nocy. Gwiazdy lśnią i mozna zapatrzyć się w nie i odczuć bezmiar Wszechświata. Można popływać kajakiem ale też można wynająć tratwę i mieszkać na niej płynąc z prądem rzeki.

Po zachodniej stronie rzeki rozciagają się Czerwone Bagna. Kiedyś, o świcie, przystanąłem na tej drodze i spotkałem Zjawę – kobietę  tych bagien. Opisałem to spotkanie… Wiosną często Biebrza zamienia ten teren w ogromne rozlewisko. Raj dla ptaków…
O wschodzie Słońca i zachodzie jest tam najpiękniej…Często występuja mgły poranne.

———————-

Czarna Hańcza i Szlamica
Kajakiem po bajkowych rzekach

Z północy płynie rz. Czarna Hańcza i łączy się z Kanałem Augustowskim. Z zachodu na wschód ciągnie się – Kanał Augustowski. Rzeka Szlamica płynie równolegle do Kanału (wschodnia strona mapki)

.Ciekawostka.
Rzeka Szlamica płynie łąkami w pewnym oddaleniu od wsi Rygol. Odcinek ten i następny jest sztucznym przekopem
wykonanym przez budowniczych Kanału w celu zabezpieczenia go przed nadmiarem wód Czarnej Hańczy. W niewielkiej odległości na pd, w tym samym kierunku płynie do Niemna Czarna Hańcza , będąca od śluzy Sosnówek Kanałem Augustowskim.
Jednodniowa wycieczka.
Zostawiam samochód przy domu Śluzowego. Rzucam monetą i jesli wypadnie orzełek to płynę w prawo (na fotce) rzeką Czarną Hańczą pod prąd aż do Dworczyska (po drodze mija się Jałowy Róg) i wracam oczywiście z prądem do domu Śluzowego. Jeśli wypadnie reszka – znoszę kajak po schodkach za zaporą elektrowni (na fotce) na lewo i płynę z prądem rzeką Szlamicą przez jeziorko Głębokie do jeziora Szlamy (przez jezioro Szlamy przechodzi granica z Białorusią) i wracam pod prąd do domu Śluzowego. Kajak ładuje na samochód i jadę do Studzienicznej (okolo 30 km – lasami przez Mikaszówkę i Czarny Bród)

 

 

——————–

 

Jeziora , lasy i łąki – okolice Studzienicznej gdzie mam wielu przyjaciół 

 

 

About Sznajder Marcin

Certain man chose several books in the library. He asked the librarian near their receipt how many time would take him reading all. The librarian burst out laughing and said that the gathering counted the thousands of books and the hundred of lives it was enough not on reading all. That man gave up the ones several who he chose, and said then. Some different way has to exist. Marcin - Stuntman and the consultant, the operator of under-water pictures and II the director of films. Graduate of The department Electronics Engineering college of Varsovian.

Posted on 30 sierpnia 2012, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

