Gnom o miłości

 

Gnom o miłości

„Gnom” opowiadanie

Przysiadłem na ławce stojącej przy konarze olbrzymiego dębu. Może pojawi się tu zaraz wymarzona w snach kobieta? Filigranowa i z jasnymi włosami? – pomyślałem. Niestety… Usłyszałem niski i chrypiący głos dochodzący  gdzieś z dołu, spośród wystających nad ziemię korzeni. To może być Gnom- pomyślałem i ogarnął mnie smutek. Bo przecież duszki mówiły mi, że Gnomy , ich starzy przyjaciele, wychodzą ze swoich kryjówek tylko wtedy gdy źle się dzieje na Ziemi. Swą mądrością odwieczną   łatają dziury w materii  życia spowodowane ludzkim egoizmem i żądzami..

Witam cię, mój drogi. Posiedźmy troszkę w milczeniu – powiedział Gnom. Przymknąłem oczy. Po chwili on mówił , ja słuchałem::

Miłość osiąga tylko ten, kto miłość daje – zaczął ……Przyciągać ku sobie miłość z Kosmosu możemy w tym samym stopniu, w jakim kochamy każdy przejaw Natury, czy będzie to krzew, poziomka czy jagoda, owad, czy ptak. A nikt przecież nic może gnębić lub niszczyć tego, co rzeczywiście kocha. Tym specyficznym pierwiastkiem, który w nas spływa z każdej żyjącej formy, jest życie! W miarę tego, jak wchłaniamy w siebie ten pierwiastek, budzą się w nas siły, które tylko słowem cud dadzą się określić. Zniszczymy lasy, a odetniemy tym siłom drogi działania. Zamieńmy dzikie drzewa przez sztuczne odmiany, a siły te zaraz zmarnieją jak marnieje każde drzewo, dające uszlachetnione owoce, tak samo jak marnieje wątroba tuczonej gęsi.Gdy poczniemy się zbliżać ku szczęściu i zdrowiu, stosunek nasz do drzew i wszystkiego żyjącego zmieni się zupełnie. Poznamy wkrótce, że jak tylko ukochamy drzewa, rośliny, owady, ptaki i zostawimy je w spokoju, energia życia, która stanowi ich istotę, spłynie w nas.

Lecz czyż można żyć – spytasz – bez opału, bez roślinnego lub zwierzęcego pożywienia?

Tak – ale czyż w wieczności jest tylko jedna forma życia? Czy warunki życia nie zmienią się z czasem stosownie do naszej wrażliwości! Przecież już teraz milionom ludzi każe najgłębszy instynkt ze wstrętem odsuwać się od zwierzęcego pożywienia. Zapewne – ludzkość nie może od razu, w jednym momencie, zaprzestać gwałtu nad roślinnym i zwierzęcym Królestwem  Tylko dlatego, że kochamy, wyrastamy ku szlachetniejszemu i dłuższemu życiu. Przez miłość uczymy się szacunku dla wszystkiego co żyje.

Otworzyłem oczy. Powiało chłodem. Zerwał się wieczorny wiatr. Z oddali nadleciał odgłos grzmotu….. Burza nadciągnęła znienacka. Sypnęło gradem. Gnom ucichł. Opodal uderzył w drzewo piorun. Usłyszałem z pobliskich zarośli okrzyki duszków leśnych.

Ratuj się! Uciekaj!… Biegnij za nami!….

Biegłem i biegłem wśród kanonady piorunów, smagany gałęziami krzewów i ulewnym deszczem, co kilka kroków waląc się na ziemię. Nagle, w błysku pioruna, zobaczyłem zarys chaty.  Dopadłem do drzwi, zapukałem ale nikt nie odpowiadał. Nacisnąłem klamkę i wszedłem do środka. Grzmot rozdarł powietrze, światło padające przez okna  błysku pioruna, na chwilkę oświetliło wnętrze. Spostrzegłem: stół , kilka krzeseł i trumnę stojącą na podłodze.

ciąg dalszy „Pustelnik”

 

About Sznajder Marcin

Certain man chose several books in the library. He asked the librarian near their receipt how many time would take him reading all. The librarian burst out laughing and said that the gathering counted the thousands of books and the hundred of lives it was enough not on reading all. That man gave up the ones several who he chose, and said then. Some different way has to exist. Marcin - Stuntman and the consultant, the operator of under-water pictures and II the director of films. Graduate of The department Electronics Engineering college of Varsovian.

Posted on 28 września 2016, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

